Maht: 156 akadeemilist tundi (6 EAP-d)
Sihtrühm: haridusjuhid, haridusasutuste juhtkonnad (sh koolipoolsed hoolekogu esindajad), pidajate esindajad.
Koolituse toimumise kuupäevad:
16. september
17. september
8. oktoober
9. oktoober
28. oktoober
29. oktoober
9. detsember
Toimumiskoht: TÜ haridusteaduste instituudi õppehoone (Jakobi 5, Tartu)
Koolituse eesmärk
Ennastjuhtivate haridusjuhtide ja nendega koostööd tegevate pidajate professionaalne areng on toetatud andmete kogumisel, andmepõhiste otsuste ettevalmistamisel ja elluviimisel ühise kogemustevahetuse ja erinevate andmeanalüüsimeetodite ja -süsteemide tundmaõppimise kaudu.
Koolituse sisu
Tõenduspõhine lähenemine haridusjuhtimisele ja selle rakendamisele oma haridusasutuses.
Andmebaasid.
Haridusasutuse sisehindamise süsteemi ülesehitus, andmete kogumine ja analüüs haridusasutuste arengukavast lähtuvalt.
Andmekaitse ja andmete turvaline kogumine ning säilitamine.
Andmete analüüs ja tõlgendamine, erinevad meetodid, võimalused koostööks, andmepõhine argumenteerimine.
Iseseisvad tööd:
arenguprogrammis osalemise tegevusplaani loomine;
Oma haridusasutuse andmete kogumine ja analüüs.
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija
- rakendab tõenduspõhist juhtimist oma haridusasutuses, tuginedes faktidele ja andmetele tehtud otsustele;
- teab riiklike ja kohaliku tasandi andmebaaside ning juhtimislaudade kasutamise võimalusi andmepõhiseks juhtimiseks
- on omandanud teadmised haridusasutuse sisehindamise süsteemi ülesehituse ja toimimise kohta. Oskab andmeid koguda, analüüsida ning rakendab neid haridusasutuse arendustegevuste planeerimisel ja läbiviimisel;
- oskab rakendada asjakohaseid andmeanalüüsi meetodeid andmete kirjeldamiseks, võrdlemiseks, seostamiseks, prognoosimiseks ja klasterdamiseks;
- oskab kasutada ja interpreteerida arvulisi ning mittearvulisi andmeid, sõnastada andmetest tulenevaid järeldusi ning esitab ja kommunikeerib neid eesmärgipäraselt ja arusaadavalt, toetades haridusasutuse innovatsiooni ja arengut;
- rakendab teadlikult andmekaitse põhimõtteid ning andmete turvalise kogumise ja säilitamise meetodeid;
- oskab hinnata andmepõhise juhtimisega seotud eetilisi küsimusi, sealhulgas eesmärgipärasuse ja minimaalsuse printsiipi;
- teadvustab andmete väärkasutuse ja väärtõlgendamise riske ning tunneb ja rakendab nende maandamise võimalusi;
- teadvustab avaandmete ja teadustöö rolli haridusinnovatsiooni planeerimisel ja elluviimisel. Kasutab avaandmeid ja teadustöid haridusasutuse arendustööde rikastamisel ja tõenduspõhiste praktikate juurutamisel.
Lõpetamise tingimused: läbiva iseseiseva töö vaheetapid ja kokkuvõte on esitatud ja esitletud.
Õppejõud-koolitajad: Margus Pedaste, Tiia Lepik, Katrin Parv, Triin Kaaver.
Väljastatav dokument: tunnistus
Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit ning koolitusel osalemine on õppeteenustasuta.
REGISTREERUMINE POLE HETKEL VEEL AVATUD